سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد ها ونظر ها

چهارشنبه 88/9/11 4:32 عصر| | نظر

‌‌عادت به مطالعه، مصداق‌ اصلاح الگوی مصرف است.


خبرگزاری فارس: رییس حوزه هنری در نخستین جشنواره رسانه‌ای کتاب سوره مهر گفت: یکی از مصداق‌های اصلاح الگوی مصرف، تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه است تا مهمترین سرمایه انسان‌ها یعنی عمرشان در بهترین راه که کسب دانش و معرفت است، استفاده شود.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حسن بنیانان، رییس حوزه هنری که در نخستین جشنواره رسانه‌ای کتاب سوره مهر سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: فرآیند شکل گرفته در تولید آثار ادبی و انتشار و توزیع و فروش آثار مکتوب حوزه هنری نشان داد که اگر محتوای ارزشمندی از تلاش هنرمندان متعهد در قالب‌های مناسب به اثری هنرمندانه تبدیل شود و نیروهای متعهدی صادقانه و با انگیزه‌های فرهنگی مسیر طراحی، چاپ، بسته بندی، توزیع، نظرسنجی و خبررسانی را در قالب یک مدیریت دلسوزانه سامان دهند، شاهد تحول در سرانه کتابخوانی خواهیم بود.
بنیانیان با تاکید بر لزوم مدیریت و تلاش تخصصی و صادقانه در عرصه کتاب و کتابخوانی ادامه داد: در همین شرایطی که به نظر می‌رسد، فرهنگ مناسب کتابخوانی به اندازه کافی در کشور رشد نکرده است، می‌توان ظرف دو سال، ترازهای چاپ کتاب را از مرز 30 تا40 چاپ گذراند و هر روز افراد تازه‌ای را مشتاق مطالعه ادبیات متولد شده در سال های بعد ازانقلاب اسلامی ساخت. چنانچه می بینیم که امروز حوزه هنری افتخاردارد پذیرای صدها مشترکی باشد که به صورت سازمان یافته مشتاق مطالعه کتاب های انتشارات حوزه هستند.
وی تصریح کرد: این موفقیت که با عنایت الهی و با پشتوانه خاطرات ایثارگران و مبارزان قبل از انقلاب حاصل شده است نشان می‌دهد که بخش اصلی کمبود مطالعه به کاستی‌های موجود در فرایند و محتوای تولید آثار برمی‌گردد.
رییس حوزه هنری،خطاب به مشترکان انتشارات سوره مهر اشاره کرد: آنان که لذت مطالعه را چشیده‌اند باید اشاعه فرهنگ مطالعه را در اطرافیان، دوستان و همکاران خود، وظیفه انسانی و اسلامی بدانند و هر گاه کتاب ارزشمندی یافتید،بکوشند تا با تشویق آنها به کتابخوانی این خدمت را به همه عزیزانی که دوستشان می دارند، هدیه کنند و بپذیریم که این اقدام از مصادیق قطعی امر به معروف و بر همه ما واجب است.
در آغاز این جشن، پیام سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد که در فرازی از این پیام خطاب به نویسندگان کتاب‌های سوره مهر آمده است: چه سعادتی که تو در این جشن به آنان دوست تر می‌شوی که برای تو خالق آثار زیادی بودند، آنهایی که با تو همدل وهم زبان و هم کیش‌اند و در ماموریت فرهنگی با تو اشتراک دارند و حوزه هنری بازوی توانمندی است برای ارشاد و ...
همچنین در این جشن، مرتضی سرهنگی، مسوول دفتر ادبیات وهنر مقاومت حوزه هنری، ضمن بیان خاطره کوتاهی از دوران جوانی خود که به عنوان خبرنگار و گزارشگر در اردوگاه‌های اسرای عراقی در ایران حضور داشت، درباره تولیداتی که در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌اند، عنوان کرد: ادبیات انقلاب و جنگ از دارایی‌های اصیل، شرافتمندانه و معصوم این سرزمین است که همه هزینه‌های آن را، مردم خودشان پرداخته‌اند.
سرهنگی اضافه کرد: ادبیات ما در هر دو حوزه انقلاب و دفاع مقدس در حال بلوغ است و خاطراتی که در آثار نویسندگان گردآوری شده تجربه‌های فردی است و این فرد حاصل جمع امید و ناامیدی‌هایی است که ملت ما از سرگذرانده است. در واقع آنچه خلق شده است، حاصل جمع تلاش یک ملت است.
محمد حمزه‌زاده، مدیر عامل انتشارات سوره مهر نیز با اشاره به وضعیت نشر کتاب در کشور گفت: آن طور که خیلی‌ها تصور می‌کنند وضعیت مطالعه در کشور چندان ناهنجار نیست و ما به تجربه، به این تعریف رسیده‌ایم که در مثلث مصرف کتاب که از سه راس تولید، توزیع و اطلاع‌رسانی تشکیل می‌شود اگر درباره یک کتاب، درست اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنیم، آن اثر، مشتری خود را پیدا می‌کند.
حمزه‌زاده ادامه داد: البته توجه به جامعه هدف و اعتنا به نیاز مخاطب مهمترین شاخصه در حفظ مخاطب است و اینکه جامعه درهر زمان ومکانی به چه موضوعی نیاز دارد باعث می‌شود معضل فقر کتابخوانی درکشور تا اندازه زیادی مرتفع شود.
در بخش‌های دیگراز این جشن علی اکبر قاضی زاده، روزنامه نگار پیشکسوت و استاد دانشگاه و محمدرضا سرشار، سخنرانی کردند.
در ادامه از برگزیدگان رسانه‌ها در بخش‌های مختلف که در انعکاس فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در رسانه‌های خود تلاش کردند، تجلیل شد و در این میان از آرش شفاعی، علی محمد مودب، ابراهیم اسماعیل اراضی، نسترن پور صالحی، احسان ناظم بکایی و آزاده صالحی با اهدا تندیس، لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
افتتاح رسمی فروشگاه مرکزی سوره مهر، اهدای جایزه به مشترکان کتاب سوره مهر و پخش فیلم سینمایی دلخون از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
نخستین جشنواره رسانه‌ای کتاب سوره مهر، یکشنبه اول آذر با حضور مسوولان، نویسندگان و مشترکان کتاب سوره مهر در تالار اندیشه حوزه هنری، برگزار شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809021685 
 
 


برگه‌ها

//////////////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////

آرشیوها