سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرازیها خانه سبز میسازند

چهارشنبه 88/9/11 4:44 عصر| | نظر


.

شیراز - خبرنگار جام‌جم: به منظور اصلاح الگوی مصرف انرژی، خانه‌های سبز برای شیرازی‌ها ساخته می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: دوازدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور از 26 تیرماه در شیراز آغاز به کار می‌کند.
معین افزود: در این اجلاس بیش از یکهزار نفر از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی حضور خواهند داشت.
وی در تشریح برنامه‌های طراحی شده برای این اجلاس گفت: سیاستگذاری‌های کلی سازمان نظام مهندسی، ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌ها، ارائه گزارش عملکرد سالانه استان‌ها و ایجاد تعامل و روابط بین آنهاست که از مهم‌ترین محورهای این اجلاس سالانه است.رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس اظهار کرد: فعالیت و تشکیل 19 کارگروه تخصصی مرتبط با فعالیت‌های نظام مهندسی از جمله برنامه‌های طراحی شده برای این اجلاس است.
همچنین طی آن سه کارگروه جدید به ساختار نظام مهندسی افزوده می‌شود.
معین افزود: کمیسیون خانه سبز، کمیسیون خدمات مهندسی و کمیسیون فرهنگی و ورزشی از جمله موضوعات پیشنهادی نظام مهندسی فارس است که پس از تصویب هیات نظارت مرکزی سازمان در این اجلاس به صورت رسمی تصویب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ارائه الگوی صحیح ساخت مسکن در بحث اصلاح الگوی مصرف، ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی به اعضای سازمان نظام مهندسی و ارائه خدمات مختلف رفاهی به مهندسان ساختمان از محورهای اصلی این کمیسیون خواهد بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس در ادامه از ساخت خانه سبز در باغ جنت شیراز خبر داد و گفت: خانه سبز با مناسب‌ترین روش‌های ساخت مسکن و با هدف اصلاح الگوی مصرف انرژی، با همکاری شهرداری شیراز ساخته می‌شود.
معین توجه به نکات صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در ساخت و ساز و طراحی، از جمله احداث و ساخت خانه سبز دانست و اظهار کرد: در نظر گرفتن نکات صرفه‌جویی تنها 5 درصد به هزینه ساخت مسکن می‌افزاید که این هزینه نیز طی پروسه‌ای 5 تا 7 ساله جبران خواهد شد.
وی ساخت نخستین مجموعه فرهنگی و ورزشی سازمان نظام مهندسی کشور را در شیراز از دیگر اهداف نظام مهندسی ساختمان فارس دانست و گفت: این مجموعه توسط نظام مهندسی فارس در بلوار زاگرس شیراز و در فضایی به مساحت 14 هزار و 500 مترمربع احداث خواهد شد.


برگه‌ها

//////////////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////

آرشیوها