سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصلاح الگوی مصرف با چاپ سبز

چهارشنبه 88/9/11 4:42 عصر| | نظر

 

این هفته قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که به‌کارگیری آن توسط کاربران می‌تواند در سطح جهانی به صرفه‌جویی در پول، جلوگیری از قطع بیهوده درختان و جلوگیری از افزایش گازهای گلخانه‌ای کمک کند. شاید برایتان عجیب باشد که یک نرم‌افزار کوچک چطور می‌تواند چنین کاری را انجام دهد یا اگر چنین کاری ممکن است چرا تا حالا انجام نشده بود؟! در پاسخ به اولین پرسش باید عرض کنیم انجام این کار بسیار ساده است که در ادامه مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت و در پاسخ به سوال دوم هم می‌توان گفت بی‌توجهی به این امر موجب شده است تا به این لحظه از چنین روشی به‌طور گسترده استفاده نشود.
چاپ‌های بیهوده
تا‌به‌حال دیده‌اید که برخی کاربران وقتی صفحه‌ای را چاپ می‌کنند، در برخی موارد همراه با صفحه چاپ شده یک یا چند صفحه اضافی نیز برایشان چاپ می‌شود که هیچ مطلب خاصی در آنها وجود ندارد؟ به‌عنوان مثال گاهی قصد دارید از یک صفحه وب، یک کپی تهیه کنید اما وقتی عملیات چاپ را به اتمام می‌رسانید، متوجه می‌شوید که به‌جای یک صفحه، سه صفحه از چاپگر خارج شده است که در دو صفحه اضافی آن شاید تنها یک شماره صفحه، یک کلمه بیهوده، بنر تبلیغاتی یا آدرس اینترنتی آن صفحه چاپ شده باشد! یا در بسیاری از موارد هنگام چاپ در برنامه اکسل صفحاتی چاپ می‌شوند که شامل هیچ محتوایی نیستند و در اثر بی‌دقتی کاربر در حذف جداول و ستون‌های خالی، این ستون‌ها بدون داشتن هیچ محتوایی چاپ می‌شوند که در نهایت نیز عاقبت این صفحات در سطل زباله است. اما هر سال چندین میلیون تن کاغذ به این شکل هدر می‌رود و هیچ کس به آن توجهی نمی‌کند. اگر از هدر رفتن کاغذها به این شکل جلوگیری شود، نه‌تنها در شرکت‌های کوچک و بزرگ هزینه‌های قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود، بلکه در سطوح بزرگ‌تر نیز موجب می‌شود تا قطع درختان و تولید گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد و همچنین میلیون‌ها دلار پول نیز صرفه‌جویی شود.
نرم‌افزار کوچک اما قدرتمند GreenPrint کلید دستیابی به این چندین میلیون دلار است! به‌کمک این برنامه و با روش کار ساده‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید از چاپ بخش‌ها و موضوعات بیهوده روی صفحات اضافی جلوگیری کنید و به این ترتیب وقتی قصد دارید یک صفحه را چاپ کنید، فقط و فقط یک صفحه برای شما چاپ و در اختیارتان قرار می‌گیرد.
چاپ سریع و آسان
استفاده از این برنامه بسیار ساده است و برای یادگیری امکانات آن نیز تنها به 4دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. به‌کمک این برنامه می‌توانید در هر نرم‌افزاری که از قابلیت چاپ پشتیبانی می‌کند، توسط هر چاپگری که بخواهید عملیات چاپ را انجام دهید.
حذف و اضافه
اگر قصد دارید صفحه یا صفحاتی را از قسمت آماده چاپ حذف کنید یا صفحاتی را به آن اضافه کنید می‌توانید از چند کلیک ساده کمک بگیرید. به‌راحتی روی صفحات مورد نظر کلیک می‌کنید و آنها را به بخش چاپ اضافه کرده یا از آن حذف می‌کنید. همچنین اگر می‌خواهید فقط برخی متون یا تصاویر را از صفحات چاپ حذف کنید نیز می‌توانید از قابلیت‌های مخصوص این نرم‌افزار کمک بگیرید.
از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار، ساخت نسخه pdf از صفحات مورد نظر شما و همچنین امکان اعمال تغییرات در تنظیمات چاپگر است. استفاده از این برنامه برای کاربران خانگی کاملا رایگان است و تفاوت آن با نسخه حرفه‌ای نرم‌افزار در پشتیبانی از برخی قابلیت‌ها و همچنین نمایش یک بنر تبلیغاتی است. پس چنانچه نسخه رایگان را دریافت کردید و نرم‌افزار امنیتی روی سیستم شما این برنامه را به‌عنوان یک برنامه تبلیغاتی شناخت، نگران نباشید چرا که برخی نرم‌افزارهای امنیتی به‌دلیل وجود تبلیغات در نسخه رایگان این برنامه، آن را مزاحم یا مخرب به‌شمار می‌آورند. برای دانلود این برنامه به سایت زیر مراجعه کنید:


 

برگه‌ها

//////////////////////////////////////////////////////////

///////////////////////////////////////////

آرشیوها